Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

fredag den 24. november 2017

Berlin, - et besøg værd

Har lige været 4 dage i Berlin sammen med Lars. Det var første gang for ham. Jeg var der i juni 1990 og hamrede  et stykke ud af den forhadte mur. Af den er der ikke meget tilbage, - heldigvis, men vi besøgte da stedet. Julemarkedet var ved at blive forberedt, men med store sikkerhedsopbud, - masser af blå blink til at overvåge det. For mig var det 368 m høje Fernsehturm, - tvtårnet, et must. Og Lars overvandt sin højdeskræk. Spiste deroppe og nød udsigten.
Rigsdagen og dens kuppel blev også besøgt. Igen stort sikkerhedscheck. Spændende bygning med nyt og gammelt sammenføjet. Brandenburger Tor blev også besøgt og det samme gjorde Alexander Platz. Her var vi første dag for at købe Berlin City Card og billet til dobbeltdækker turistbussen. Brugte begge dele flittigt. Vejret er jo en vigtig faktor og det artede sig heldigvis. Fik dog en skylle sent lørdag eftermiddag, men så er det jo godt med en Rolls Royce butik med en flink sælger det viste de skinnende køretøjer frem og kunne fortælle at den nye Phantom koster 650000 euro. Vi ville vende tilbage når vi vandt i Lotto. Berlin kan ikke ses på 4 dage, den er til flere småferier og kan varmt anbefales. Her er kunst, kultur og dejlige spisesteder og fine cafeer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar