Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

tirsdag den 23. maj 2017

Er de ikke smukke?


Lige nu er der lysene gule pletter overalt i min have. Næsten samme farve som den gule rabs. Det er de gule valmuer der blomstrer. De hedder sikkert et eller andet fancy, men de er umiskendeligt af valmuefamilien.

Jeg kendte dem ikke før jeg flyttede ind i Pandekaghuset her i Lejre. Der bliver flere af dem for hvert år, da jeg strør flittigt om mig med de fine birkesfrø når de er klar til det. Tror også at der må være gule valmuer i huset i Sverige nu, for der er der både strøet frø af gule valmuer og akelejer. Valmuerne er lidt nemmere at styre end akelejerne, som jeg vistnok har været lidt for rundhåndet med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar