Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

torsdag den 2. februar 2017

Kyndelmisse slår sin knude



I dag er det den 2. Februar, Kyndelmisse. Dagen er en af de helt store vejrvarselsdage ifølge gamle skrifter. I dag har der været mildt med solskin og det skulle give sne og kulde til Påske. Vi får se. Her er et lille vers fra Højskolesangbogen som passer perfekt til i dag.

Det er hvidt derude
Kyndelmisse slår sin knude
overmåde hvas og hård,
hvidt forneden, hvidt foroven,
pudret tykt står træ i skoven
som udi min abildgård.

Sådan kunne der have set ud, men det gør der heldigvis ikke i år. Billederne er fra februar 2007.
Udenfor er de første tegn på forår, erantisserne, dukket op, - uden at lade sig gå på af kulden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar