Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

tirsdag den 11. oktober 2016

Så er efteråret over os

På sådan en dag med rusk og regn er der ting der trænger sig på. Det er ikke fordi man har lyst til at være ude, men alt kan jo ikke laves indefra. I dag er vinden i øst og det er en god retning når bladene ikke skal lande i havebassinet. Alligevel er det blevet tid til at nettet skal sættes over og det har jeg så gjort. Nu er det kun pumpen der evt. skal justeres lidt inden vinter.
Noget andet der har trængt sig på og faktisk irriteret mig et godt stykke tid var det automatiske udelys over garagen. I den ene lampe sidder en sølle sparepære  som ikke lyser ret meget (ny pære indkøbes) og den anden lampe virkede slet ikke. Havde prøvet at skifte pære og det hjalp ikke. Jeg er ikke elektriker, så første skridt var selvfølgelig at kappe strømmen. Så ned med lampen for at se om der skulle være faldet en ledning af, det var der ikke. Så skruede jeg pæren ud og lirkede lidt ved noget blik inde i fatningen, - så i med pæren og på med strømmen igen. Miraklet skete, - nu lyser den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar