Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

torsdag den 19. maj 2016

Sagnlandet, - en af Lejres perler

Sidst jeg besøgte Sagnlandet var i december hvor jeg fik varm øl med smørklat i et af Krikkebjerghusene. Nu er den nye sæson startet og jeg har købt sæsonkort, så nu er der mange dejlige traveture i vente.
Der er en ro som er helt unik derude. Og det smukke istidslandskab er endnu smukkere når der er dyr spredt rundt i landskabet.
Var også en tur henne at klappe stenen i skibssætningen som jeg var med til at rejse en regnvejrsdag i 2012. Nu er alle sten rejst, - de sidste vist med maskinkraft, men det er et imponerende syn alligevel. Tænk der har været mindst 4 sådanne i Lejre. Efterhånden som udgravninger og fund kommer til så må Danmarkshistorien vist snart skrives om. Ingen tvivl, - Lejre er Danmarks vugge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar