Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

tirsdag den 17. november 2015

Lidt krukkeri forud for vinteren



Til formiddag viste vejret sig fra sin pæneste side og så var det tid tid at ordne lidt i haven. Lidt vinterforberedelse faktisk. Først skulle nettet over havebassinet fjernes. Nu var alle blade jo faldet af birketræet som står lige ved siden af. Pumpen skulle også tages op og erstattes med en som kun giver luft og derved holder vandet åbent i frostvejr. Blomsterne i krukkerne var også færdige for i år. Begonieknoldene er taget op for et par uger siden. De plejer at være det eneste genbrug fra år til år, men i år jeg vil prøve om pelargonierne og et par fucksia kan overvintre inde i værkstedet hvor der er blevet lidt mere plads. Hortensiaerne fik plads i garagen og ikke som de plejer i drivhuset. De kan godt tåle en lille snert frost. Da gårdspladsen var fejet og der var revet endnu en sæk blade sammen begyndte det at regne. Perfekt timing. Så var der tid til en velfortjent øl og en frisk kop kaffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar