Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

søndag den 2. august 2015

Kosta Boda Glasværk

Når man er i Småland så befinder man sig i Glasriget, i hvert fald i vores del af Småland. I Glasriget er der en del glasværker og hvor er det så man tager hen når man vil vise noget frem som er unikt for Småland? Så tager man selvfølgelig på glasværk. Vi valgte at vise Niels glasværket i Kosta Boda. Det viste sig dog at det nu mest fungerer som glasværk for turister end et egentligt producerende glasværk. En masse kunstnere fremstillede diverse fantasifulde og farvestrålende og mere eller mindre smukke glasting.
Priserne for disse ting lå i de højere luftlag. Men flot var det da meget af det. For at komme til glasværket fra parkeringspladsen skulle vi igennem Kosta Outlet, som er vistnok er Sveriges største Outlet for mærkevarer. Det lod vi os nu ikke mærke med, - vi kom for at se hvordan man puster glas. Det så vi også, men ikke den store fine rundtur som Per og jeg fik for snart mange år siden hvor det fungerede som rigtigt glasværk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar