Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

fredag den 31. oktober 2014

Gyselige kager

Her i Danmark er Halloween ved at vinde indpas. Noget amerikansk gøgl synes jeg, - men sådan er det jo bare. I Osted er butikstorvet ved at vågne op fra en lidt hensygnende tilstand de sidste par år. Nye butikker og en kommende cafe, - i kombination med en frisørsalon og en tøjbutik. Torvets butikker og Cafeen holdt åben i aftes til Halloween selv om cafeen ikke er åbnet rigtigt endnu. Jeg blev sjanghajet af min frisør til at bage 2 store bradepandekager, Gyselige Kager, med grønt glasur og spindelvæv. Hun spurgte om jeg var god til at bage. Jo jeg mente da nok at jeg kunne bage et par kager. Så nævnte hun at de også skulle pyntes og det var jo straks værre. Har aldrig gjort ret meget i glasur. Her var internettet en god hjælp  både til glasur og pynt. Kagerne blev afleveret klokken 17 og da Per og jeg kiggede ned i cafeen klokken 19.30 for at smage en bid så var der kun en halv kage tilbage. Bliver nok nødt til at bage en sirupskage til os selv, den fik vi ikke smagt, men de sagde den var god og det var jo heldigt. Ovenstående ses de gyselige kager før angreb af sultne Ostedboere. Nederst ses mit køkken efter kagekampen. Kagekone bliver jeg aldrig, men jeg fik da en skilling for mine anstrengelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar