Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

mandag den 24. marts 2014

Ruserne efterses, - er der mon fisk?

I fredags blev ruserne sat ud i Herslev. Tæt på havnen. Niels hjalp til, - han havde prøvet det før. Det havde Per ikke. Det er jo første sæson med båden. I dag var det så blevet tid til at røgte ruserne. Her
tog jeg med. Man skal helst være to. Vejret viste sig fra sin smukkeste side. Høj sol og næsten havblik. Tøffede derud i Berlingoen med motor og alt til faget hørende udstyr. Og havde selvfølgelig kaffe og en mad med også. Fik hurtigt båden i vandet og lokaliseret de to røde flag som ruserne var sat imellem og listede forsigtigt hen imod dem og jeg fik fat i det ene flag. Manglede en bådshage, men det gik. Byttede plads i båden og så hev Per ruserne indenbords. Ingen ål, men der var ålekvabber i to af ruserne, 6-7 i alt. Dem smed vi ud igen. Troede det var åleyngel. De næste vi fanger af den slags skal på panden og serveres med kartofler og persillesovs, - det er godt har vi læst. Nu er ruserne sat ud igen og så håber vi på en god fangst om nogle dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar