Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

onsdag den 5. februar 2014

Pers Rullepølse

Med et svendebrev som slagter og en halv frilandsgris på bordet så skal der selvfølgelig også laves rullepølse.
Slaget gøres klar. Svær og overflødigt fedt fjernes. Der krydres med salt, peber, allehånde og løg. Lidt gelatinepulver drysses i.
Så rulles og snøres rullepølsen omhyggeligt, - som kun en slagter kan. Så kommes den i formen og koges i denne og presses yderligere. Kræver en stor gryde, men den kan også presses efter kogning.

Efter afkøling tages rullepølsen ud af presseren. Flot ikke?

Til sidst fordeles den i passende stykker som vi fryser ned. Det perfekte ville være at vi havde en god pålægsmaskine så vi kunne skive den ud før frysning. Det har vi desværre ikke.







 
 
 
 


 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar