Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

onsdag den 28. august 2013

Det brænder i Yosemite


For nogle dage siden lød den skrækkelige melding at der var brand i Yosemite. Det var bare en af de omkring 50 brande der for tiden hærger Californien. Men det er ikke en helt almindelig brand. Det er den største brand i Californiens historie. Over 8000 brandfolk kæmper mod ilden i holddrift. Store fly og helikoptere flyver ind med vand som de smider ud. Vandet er orange, - måske er der noget brandhæmmende i det? Vej 120 er spærret. Den går ind i Yosemite gennem Stanislau Nationalpark hvor branden startede den 17. august. Inde i Yosemite Valley er alt stadig åbent og der er andre veje derind. De dygtige brandfolk gør fremskridt og meteorologerne lover køligere og mere fugtigt vejr i de nærmeste dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar