Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

fredag den 22. marts 2013

I sne står urt og busk i skjul...

Når jeg kigger ud af mine vinduer i disse dage kommer jeg til at tænke på denne smukke danske salme.
 
I sne står urt og busk i skjul,
der er så koldt derude,
dog synger der en lille fugl
på kvist ved frosne rude.
 

Giv tid! Giv tid! den synger glad
og ryster de små vinger,
giv tid, - og hver en kvist får blad,
giv tid, - hver blomst udspringer.
 
Giv tid! og livets træ blir grønt,
må frosten det end kue,
Giv tid! og hvad du drømte skønt
du skal i sandhed skue.
 
Giv tid! og åndens vinterblund
skal fly for herlig sommer,
giv tid! og bi på Herrens stund,
                                 hans skønhedsrige kommer!                                     
 
 
 
 
             
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar