Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

tirsdag den 15. januar 2013

Husk fuglene!

 
Når frosten bider og sneen dækker jorden som den gør idag er det vigtigt at huske fuglene hvis du er begyndt at fodre. På vores fuglebræt er der livlig trafik. Der kommer musvitter, blåmejser, grønirisk, kvækerfinker, solsorte, skovspurve og som her på billedet en kernebider. Vi har en lille blåmejse som kommer og sætter sig på sprosserne i vores køkkenvindue og kigger ind til os selv om vi sidder lige inden for. I dag var den rigtig ivrig, - der manglede mad på foderbrættet. Mejseboldene var dog ikke helt spist endnu. For tiden spiser de sne men hvis der er barfrost er det vigtigt at de også får vand. Det klarer de hos os i vores fiskebassin som altid har et isfrit område.

3 kommentarer:

  1. Winter must be very hard on the birds there. I didn't think about them needing water too...

    SvarSlet
  2. Yes I think its hard to be a bird here just now. Yesterday we have minus 14 and lots of snow covering the ground.

    SvarSlet
  3. I can't even imagine minus 14. But I may be in Denmark in January 2015 to find out!

    SvarSlet

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar