Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

mandag den 26. november 2012

Wuhan, - en by i Kina

Hongfu TemplePå vores tur til Kina skal vi bl.a. besøge Wuhan. Byen har 8 millioner indbyggere og er hovedstad i Hubei-provinsen som er en af Kinas vigtigste provinser fordi Yangtzefloden går midt gennem byen. Byen er et knudepunkt for sejlads med varer og passagerer op og ned ad Yangtze. Vi skal besøge det berømte Guiyuan tempel som dækker et areal på næsten 47.000 kvm. Her findes bl.a. 500 gyldne statuer, hvoraf ikke en er ens. Det siges at hvis man tæller det antal statuer der svarer til ens alder kan man læse ens fremtid i den sidste sttues ansigtsudtryk. Det må jeg prøve, - håber han ser mild og god ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar