Om mig

Mit billede
Lejre, Denmark
Jeg hedder Kirsten. Bor i et gammelt stråtækt bondehus og har en dejlig sort kat der hedder Bandit. Jeg er levende interesseret i samfundet omkring mig. Elsker at rejse og gør det så tit som pengepung og arbejde tillader det.

fredag den 13. juli 2012

Ni dages solferie i Sverige


For 4 dage siden kom vi hjem fra en dejlig ferie i vores hus i Påryd i det sydøstlige Småland. Vi var næsten ikke inde i huset for solen skinnede og der var 22-25 grader varmt, en dag endda 27 grader! Hele vores grund var en stor blomstereng med vilde blomster og sommerfugle, bier og små frøer, så græsset blev kun slået til gangveje og parkering.



 Alle måltider blev spist  udendørs. Vi lavede bål nede ved fossen hver aften og grillede og lavede maden der.



Kun 2 gange måtte vi spise inde på grund af regn, - men så var det også kraftige regnbyger! Længere nordpå i Småland lavede regnen stor ravage og der kom da også mere drøn på vandfaldet i fossen.




Og der blev arbejdet! Savet brænde, malet, lavet ny savbuk og sat fliser op, men der blev også tid til en tur til Kalmar og Borgholm by på Øland og en tur i parken på Soliden, - det kongelige sommerslot.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvis du kan lide min blog så skriv gerne en lille hilsen/kommentar